Apelul de salvare

Apelul de salvare trebuie să conțină

  1. Numărul victimelor
  2. Numele victimei/victimelor
  3. Starea victimei/victimelor:
    • poate/pot comunica?
    • se mișcă?
    • se poate/se pot deplasa singur/singure?
    • sângerează? - în care parte a corpului sângerează?
    • prezintă durere? - în care parte a corpului?

Localizarea victimei

  • numărul de telefon la care poate fi contactată victima sau o persoană aflată în apropierea victimei;
  • tipul aparatului telefonic care a fost utilizat pentru efectuarea apelului;
  • coordonate GPS (dacă este posibil);
  • locația victimei – descrierea zonei (versant, abrupt, teren deschis, zonă împădurită, dacă se află în apropierea unei căi de comunicații, locații cunoscute – distanța aproximativă față de acestea/timpul efectiv parcurs, etc);
  • ora la care a fost văzută ultima dată (dacă este o persoană dispărută);
  • care este punctul (localitatea, cabana, etc) din care a pornit și care era destinația spre care se îndrepta, respectiv care este traseul (marcat sau nu) pe care a intenționat să-l urmeze;
  • ultimul reper identificat de victimă (dacă se poate discuta direct cu victima);
  • descrierea vestimentației și a echipamentului

Condiții meteo și alte riscuri

  • status meteorologic;
  • riscuri de avalanșă, prăbușire etc

După efectuarea apelului de urgență, apelantul trebuie

  • să economisească acumulatorul telefonului;
  • să fie disponibil pentru orice apel din partea reprezentanților serviciilor de urgență;
  • să rămână într-o zonă în care există semnal G.S.M (dacă acest lucru este posibil);
  • să mențină telefonul deschis;
  • să evite discuțiile, în limita posibilităților, sau discuțiile prelungite cu alte persoane până la realizarea evacuării